Reklamačný poriadok

Produkty

Reklamačný poriadok


Zhotoviteľ vybavuje reklamácie v zmysle právnych predpisov SR:

Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník
Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
Zákon č 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov


1. Zhotoviteľ vybavuje písomné reklamácie na vady, ktoré doručí objednávateľ počas záručnej lehoty.


2. Zákonná záručná lehota na údržbu, opravy je 18 mesiacov a pri dodaní diela 36 mesiacov. Ak je v zmluve o dielo dohodnutá dlhšia záručná lehota, platí rozsah poskytnutej záruky v zmysle Záručných podmienok zhotoviteľa. Predĺžená záručná lehota zhotoviteľa nie je záruka na akosť.


3. Objednávateľ riadne podá reklamáciu písomným doručením na adresu sídla firmy, alebo vyplnením elektronického reklamačného formuláru. Náležitosti reklamácie sú identifikácia objednávateľa, identifikácia diela, kód zákazky, jednoznačný opis vady, zrozumiteľný popis reklamovanej vady a stručný opis stavu. Objednávateľ prehlasuje, že reklamáciu podáva s odbornou starostlivosťou, nezatajil žiadne dôležité skutočnosti o vzniku vady, uvádza pravdivé informácie o vade. Objednávateľ prehlasuje, že pri prevádzkovaní diela nezanedbal prevádzkovú údržbu, činnosti ktoré sú potrebné na zachovanie pôvodného štandardu a kvality diela, jeho príslušenstva v spôsobilom stave na jeho riadne užívanie a nezanedbal povinné servisné kontroly, ktoré mu ukladá zákon.


4. Po reklamácii je objednávateľ povinný zariadiť prehliadku stavby, preukázať vadu a uviesť rozpor s vykonaním stavebných prác, podľa Vyhlášky č. 532/2002 Z. z. Požiadavky na stavebné konštrukcie.


5. Určená osoba zhotoviteľom poverená riešením záručných opráv je Marek Nepela. Určená osoba má právo požadovať doplňujúce a spresňujúce informácie o vade a objednávateľ je povinný poskytovať súčinnosť a otvorene komunikovať o skutočnostiach.


6. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, pri ktorých je rozpor s vykonaním stavebných prác, podľa Vyhlášky č. 532/2002 Z. z. Požiadavky na stavebné konštrukcie, ktorými sa zabezpečujú podstatné vlastnosti konštrukcií a ktoré podmieňujú bezprostredné bežné používanie stavby.


7. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré sú známe v čase pri prevzatí a ktoré sa vyskytnú v záručnej dobe. Zhotoviteľ zodpovedá za vady na dodaných stavebných prácach, ktoré sú uvedené v montážnom liste.


8. Zhotoviteľ nepreberá zodpovednosť za vady, ktoré boli spôsobené sekundárne, sprostredkovane, vonkajšími udalosťami, alebo tretími osobami, vady zistiteľné pri prehliadke, alebo za vady, ktoré zhotoviteľ bezprostredne nezapríčinil. Na stavebné práce predávaných za nižšiu cenu nepeberá zodpovednosť zhotoviteľ za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena, alebo už bola poskytnutá zľava. Zhotoviteľ nepreberá zodpovednosť za vady na častiach stavby a konštrukciách, ktoré neboli súčasťou dodania diela, alebo súčasťou dodaných stavebných prác.


9. Zhotoviteľ môže zamietnuť podané reklamácie, ktoré sú formulované expresívne, zmätočne, neúplne, nezrozumiteľne, alebo nejasne.


10. Objednávateľ je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu bez zbytočného odkladu, to znamená bezodkladne po prejavení vady, alebo zistení vady pravidelnou servisnou kontrolou.


11. Vlastnícke právo diela prechádza na objednávateľa odovzdaním a uhradením diela.


12. Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody, zničenia a poškodenia diela.


13. Práva zo zodpovednosti za vady musí objednávateľ bezodkladne uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.


14. Práva zo zodpovednosti za vady nie je možné postúpiť žiadnej inej osobe, ak tieto práva nie sú postúpené písomnou zmluvou.


15. Objednávateľ má právo pri neodstrániteľných vadách na primeranú zľavu, ak ide o vadu, ktorá mu bráni dielo riadne užívať. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania diela a možnosti jeho ďalšieho užívania.


16. Pri odstrániteľných vadách má objednávateľ právo na odstránenie vady. Za odstrániteľné vady sa považujú vady diela, odstránením ktorých neutrpí bežná kvalita a úžitkové vlastnosti diela.


17. Zhotoviteľ prostredníctvom určenej osoby do 3 pracovných dní po obhliadke určí, či je vada odstrániteľná alebo neodstrániteľná.


18. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má objednávateľ právo, aby vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená a zhotoviteľ je povinný túto vadu odstrániť.


19. Do záručnej doby sa nepočíta doba počas zodpovednosti za vady až do doby odstránenia vady. Zhotoviteľ je povinný zaslať mailom objednávateľovi protokol, kedy právo zopovednosti za vady uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.


Posledná aktualizácia: 01.01.2022
















 
Copyright 2015. All rights reserved.
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky